Deutsch Intern
  • Über das ZBL: Innere Struktur und Aufgabenbereiche
Centre for Teaching and Learning

Veröffentlichungen

Ergebnisdokumentationen aus unseren Projekten

Szenarien für den Einsatz von E-Portfolios in der Lehre

Infobroschüre mit 7 Nutzungsszenarien und 4 Prüfungsvarianten

in englischer Sprache

mehr zum Projekt SEED

Mit Bildern sprechen. Kreative Vermittlung von Lerninhalten

Dr. Thorsten Aichele & Dr. Rudolf Aichner (2024)

Ergebnisdokument der geichnamigen QUADIS-Facharbeitsgruppe

mehr zum Projekt QUADIS

Wissenschaftliche Beiträge 2025

Hybrid Harbors: Immersive Learning Spaces for Unsafe Regions

By Nataliia Lazebna and Kateryna Lut

Ausgezeichnet mit dem eLmL Best Paper Award 2025 der IARIA

This paper focuses on hybrid classes as immersive learning spaces for unsafe regions. This study explores the technological and anthropocentric challenges and solutions associated with hybrid-format learning in an unsafe region (Ukraine). The paper is based on the experiences gained during hybrid seminars on Teaching English as a Foreign Language (2022/2023) for student teachers from Germany’s Julius-Maximilians-Universität Würzburg and Ukraine’s National University “Zaporizhzhia Polytechnic”. Technological limitations, solutions at-hand, and perspectives for further development of “hybrid harbors” based on the ActivityCentered Analysis and Design are considered.

Courtesy of IARIA Board and IARIA Press.

zum Paper 

Intelligenzverlust, Goldfische und Schieflage im Kopf – Drei Mythen über das Lernen und die Lernenden

von Dr. Thorsten Aichele
erschienen im Lehrblick der ZHW Uni Regensburg am 15. Mai 2025

Zitation: Aichele, T. (2025, 15. Mai). Intelligenzverlust, Goldfische und Schieflage im Kopf – Drei Mythen über das Lernen und die Lernenden. Lehrblick – ZHW Uni Regensburg. https://doi.org/10.5283/ZHW.20250515.DE

Blended Learning Seminare

Soziale Präsenz und Ablenkung in der digitalen Lehre

Dr. Thorsten Aichele (2023)

DOI-Nummer: 10.71641/quadis-1035

Digitale Lernmedien

Dr. Thorsten Aichele (2023)

DOI-Nummer: 10.71641/quadis-1037

Gamification in der Hochschullehre

Dr. Thorsten Aichele (2023)

DOI-Nummer: 10.71641/quadis-1039

Didaktische Mythen

Dr. Thorsten Aichele & Marina Fleck (2024)

Social Presence and Distraction in Online Learning Environments

Dr. Thorsten Aichele (2023)

DOI-Nummer: 10.71641/quadis-1036

Digital Learning Media

Dr. Thorsten Aichele (2024)

DOI-Nummer: 10.71641/quadis-1038

Gamification in Higher Education

Dr. Thorsten Aichele (2023)

DOI-Nummer: 10.71641/quadis-1040