piwik-script

Deutsch Intern
    Hochschuldidaktik ProfiLehre

    Weiterführende Informationen

    • Bergmann, Jonathan, Sams, Aaron. 2012. Flip Your Classroom. Reach Every Student in Every Class Every Day. Eugene, Or.: International Society for Technology on Education.
    • Bjork, Robert A.; Dunlosky, John; Kornell, Nate. 2012. "Self-Regulated Learning: Beliefs, Techniques, and Illusions", in: Annual Review of Psychology 64, S. 417-444.
    • Carpenter, Shana K. et al. 2013. "Appearances can be deceiving: Iinstructor fluency increases perceptions of learning without increasing actual learning", in: Psychonomic Bulletin & Review 20 (6), S. 1350-1356.
    • Fischer, Maike et al.2012. "YouTube-Vorlesungen. Der Mathematikprofessor zum Zurückspulen", in: Zimmermann, Marc; Bescherer, Christine; Spannagel, Christian (Hrsg.), Mathematik lehren in der Hochschule. Didaktische Innovationen für Vorkurse, Übungen und Vorlesungen. Hildesheim: Franzbecker.
    • Handke, Jürgen. 2014. Patient Hochschullehre. Vorschläge für eine zeitgemäße Lehre im 21. Jahrhundert. Marburg: Tectum.
    • Handke, Jürgen. 2014. "Vom ‚Lousy Product‘ zum Erfolgsmodell. Wie sollten MOOCs gestaltet werden?", in: Forschung & Lehre 5/14, S. 356-357.
    • Handke, Jürgen (Hrsg.). 2012. Das Inverted Classroom Modell. Begleitband zur ersten deutschen ICM-Konferenz. München: Oldenbourg. Inverted Classroom in Deutschland, invertedclassroom.wordpress.com
    • Loviscach, Jörn. 2014. Der Flipped Classroom: Wie funktioniert der umgedrehte Unterricht? Vortrag an der Bauhaus-Universität Weimar, https://www.youtube.com/watch?v=ruRbdLaloMY
    • Loviscach, Jörn. 2013. Der Inverted Classroom: ein Vehikel für offene Lehr- und Lernmaterialien? Vortrag auf der Open Commons OC13, https://www.youtube.com/watch?v=6zKOGzbCauI#t=798
    • Loviscach, Jörn. 2012. "Schlanke Videoproduktion und das Inverted Classroom Model", PDF zum Vortrag auf der Inverted Classroom Konferenz 2012, http://www.j3l7h.de/talks/2012-02-15_Schlanke_Videoproduktion.pdf
    • Möller, Clemens. 2013. "Aktivierung in der Studieneingangsphase", Vortrag auf der Inverted Classroom Konferenz 2013, http://invertedclassroom.files.wordpress.com/2013/03/moeller_2013-icm_aktivierung_studieneingangsphase.pdf
    • Muller, Derek Alexander. 2008. Designing Effective Multimedia for Physics Education. A Thesis submitted in fulfullment of the requirements for the degree of Doctor of Philosophy. (Dissertation), http://sydney.edu.au/science/physics/pdfs/research/super/PhD(Muller).pdf
    • Spannagel, Christian. 2013. "Inverted Classroom in Hochschule und Schule", Vortrag auf BildungsTV, https://www.youtube.com/watch?v=f0tIEKutjaA

    Data privacy protection

    By clicking 'OK' you are leaving the web sites of the Julius-Maximilians-Universität Würzburg and will be redirected to Facebook. For information on the collection and processing of data by Facebook, refer to the social network's data privacy statement.

    Data privacy protection

    By clicking 'OK' you are leaving the web sites of the Julius-Maximilians-Universität Würzburg and will be redirected to Twitter. For information on the collection and processing of data by Facebook, refer to the social network's data privacy statement.

    Contact

    Universität Würzburg
    ProfiLehre
    Josef-Martin-Weg 54/1
    Campus Hubland Nord
    97074 Würzburg

    Find Contact